matematykaszkolna.pl
geometria BLAZEJ_505: Maszyna wycina z krążków kwadraty w ten sposób że wykorzystuje materiał maksymalnie. Gdyby promień danego krążka zwiększyć o 1 to pole wyciętego kwadratu zwiększyłoby się 4−krotnie. Oblicz pole danego krążka. i moje pytanie czy taki zapis wystarczy
Pkoła πr2 π 

=

=

+ zapis że z analizy stosunku wynika że pole
Pkwadratu 2r22 2 
koła jest równe π
27 lut 18:31
BLAZEJ_505: pomoże ktoś?
27 lut 18:36
BLAZEJ_505: pomoże ktoś?
27 lut 18:41
BLAZEJ_505: up?
27 lut 18:55
BLAZEJ_505: ktokolwiek
27 lut 19:01
BLAZEJ_505:
27 lut 19:14
Basiek: Kompletnie nie mam pojęcia, co zapis tego ma do zadaniaemotka. Chyba za głupia jestem troszku.
27 lut 19:40
BLAZEJ_505: bo stosunek się nie zmieni, więc można by stwierdzić że pole koła to π
27 lut 19:41
Basiek: Hm, okeeej. Szczerze, nie wiem. Sama policzyłabym to całkiem inaczej, bo w zasadzie owszem, wydaje się, że stosunek będzie zachowany; ale na 100% to ja tego nie wiem, ostatnio sporo rzeczy mi się wydaje. Ale temat pomogłam Ci odświeżyć Może ktoś inny zerknie emotka
27 lut 19:46
BLAZEJ_505: może, widzisz już męczę go od 18:30
27 lut 19:48
BLAZEJ_505: ale już rozumiem zadania z klockami emotka
27 lut 19:54
Beti: A może tak: Na początku: r−promień koła; a=2r − bok kwadratu Potem: r' = r+1 − promień koła; a' = 4r − bok kwaratu
 r 2r 
Ponieważ koła i kwadraty są figurami podobnymi, to:

=

 r+1 4r 
z czego wynika, że r=1, więc P = π
27 lut 19:59
Basiek: emotka za klocki
27 lut 20:02
BLAZEJ_505: a= r2?
27 lut 20:04
BLAZEJ_505: Dziękuję Basiek a do nauki fizyki polecam http://open.agh.edu.pl/course/view.php?id=99
27 lut 20:05
Beti: ale pomyłka − wpisałam koło w kwadrat zamiast kwadrat w koło teraz będzie tak: r, a=2r r' = r+1, a' = 22r
 r 2r 
i proporcja:

=

 r+1 22r 
dalej b/z o ile ta metoda jest dobra emotka
27 lut 20:21
Basiek: Widziałam to. Ale wiesz, ja mam jeszcze niecałe 2 miesiące nauki emotka Więc strona mi się nie przyda, chyba, że zostanę porażona prądem, przejechana przez tramwaj i uderzona mocno w głowię i wybiorę się na szacowny AGH emotka
27 lut 20:23
BLAZEJ_505: Jeśli czegoś się nie umie ( w moim przypadku wszystkiego) to można zajrzeć
27 lut 20:35
Basiek: Hm, widzę tam angielski, może coś się przyda, ale chyba wątpię. Chyba muszę zrobić dziś jakiś arkusz Może mi coś wygooglujesz? Ja nie mam serca sama sobie wybrać niczego trudnego.
27 lut 20:36
27 lut 20:42
Basiek: Nie musiałeś być aż tak okrutny.... Ale cóż, dzięki
27 lut 20:45
BLAZEJ_505: poziom rozszerzony z matury 2006 sesja zimowa
27 lut 20:46
Basiek: Widzę. Ale i tak... wiesz, że te poznańskie matury są... okropne?
27 lut 20:47
BLAZEJ_505: swoją drogą ja z tego arkuszu nic nie umiememotka
27 lut 20:47
Basiek: Ja pewnie też nie. A za dwa miesiące... Boże, boję się.
27 lut 20:50
BLAZEJ_505: dasz radę zdać powyżej 95% rozszerzenie uwierz mi emotka Jam mi się to będzie śniło to znaczy że to jest prawda(mam prorocze sny)
27 lut 20:51
BLAZEJ_505: już bym wolał matematykę a nie Polski i Treny Kochanowskiego
27 lut 20:52
Basiek: Ej! To co Ty tu robisz?! Do spania. Musisz mi wyśnić jakieś ładne rozwiązania. A co polski i Treny mają do matury z matmy?
27 lut 20:55
BLAZEJ_505: nie to taka dygresja bo właśnie czytałem tren (po co Kochanowskiemu te dzieci umierały) jak mi się coś przyśni to dam znać
27 lut 20:57
Basiek: Będę czekać !
27 lut 20:57
BLAZEJ_505: Polecam film Incepcja jeśli nie widziałaś bardzo interesujący, właśnie o snach
27 lut 20:59
Basiek: Po maturze emotka
27 lut 21:01
BLAZEJ_505: już mnie matura przeraża
27 lut 21:03
Basiek: Masz czas. Zazdroszczę Ci emotka Bardzo.
27 lut 21:03
BLAZEJ_505: ja nerwowo nie doczekam matury już bym wolał być po( ale tak się nie da)
27 lut 21:05
Basiek: No, nie da się. Ech... kurczę. Od kilku godzin powinnam się bawić możliwymi maturami, zadaniami i bla bla bla. Na razie żegnaj Błażejku emotka
27 lut 21:07
BLAZEJ_505: na razie Basiek i nie BŁAŻEJKU
27 lut 21:09
Basiek: Nie bądź taki... wrażliwy.
27 lut 21:09